MENU

12 zaujímavých faktov o Transsibírskej magistrále

Jesika Žáková
Jesika Žáková
Najmladšia posila v našej kancelárii s chuťou poznávať, objavovať a so snahou nájsť si čas na všetky svoje záľuby, ktorých je popri cestovaní až príliš veľa.

12 zaujímavých faktov o Transsibírskej magistrále

Najdlhšia železničná trať na svete prechádzajúca dvoma kontinentmi, ktorá niesla pôvodne názov „Veľká sibírska cesta“, oslávila minulý rok svoju storočnicu. Táto hlavná dopravná tepna Ruska si so sebou nesie históriu a turistom ponúka neopakovateľný spôsob, ako sa zoznámiť s mentalitou a čarom Ruska.

Epické dobrodružstvo vo vlaku plné nádherných scenérií, rozmanitých ľudí, kulinárskych špecialít, nespútaných zážitkov a vodky, musí byť na zozname každého vášnivého cestovateľa.

Transsibírska magistrála: Čo o nej ešte neviete?

So svojou neuveriteľnou dĺžkou 9 288 kilometrov z Moskvy do Vladivostoku je Transsibírska magistrála najdlhšia priama železničná trasa na svete, ktorá prechádza cez 87 väčších a menších miest a 16 veľkých riek vrátane Volgy, Ob, Yenisei a Amur.

Prechádza okolo najhlbšieho a najstaršieho jazera na svete – 207 km sa tiahne popri brehu Bajkalského jazera, ktorého najhlbší bod je až 1637 metrov pod hladinou.

Ako dlho trvala výstavba?

Výstavba železničnej trate bola navrhnutá už v polovici 19. storočia, mnohé zahraničné spoločnosti ponúkali financovanie výstavby, skutočne sa však začalo stavať až o 25 rokov neskôr za vlády Alexandra III, keďže ruskí cári túžili po úplnom vlastníctve bez zahraničného vplyvu.

Zatiaľ čo niektoré železničné úseky fungovali už dávno predtým, ako bola trať kompletne dokončená, oficiálne bola Transsibírska magistrála otvorená až v roku 1916, kedy sa dostaval Amurský most, najdlhší most transsibírskych železníc (2 612 metrov).

Najdlhší tunel Transsibírskej železnice je dlhý 7 198 m a nachádza sa pri rieke Amur.

Skutočne svetová železnica

Železničné systémy Mongolska a Ruska používajú iný rozmer koľají než v Číne, čo znamená, že pri prekročení hranice v Číne sa musia podvozky každej prepravy vymeniť, aby smeli pokračovať v ceste.

Od začiatku až do konca transsibírska trasa prechádza cez osem rôznych časových pásiem, avšak v Rusku sú časy na staniciach i vo vlakoch uvádzané v moskovskom čase. V Mongolsku a v Číne sa opäť vrátia do miestneho času. S vodkou preto opatrne, aby ste sa nakoniec popri všetkých tých pásmach nestratili v čase…

Železnica zahŕňa tri trate vrátane Transmongolskej (od Moskvy do Pekingu), Transmandurskej (zo Sibíri do Pekingu) a Transsibírskej (od Moskvy do Vladivostoku), z ktorých najdlhšia trasa trvá 7 dní nepretržitej cesty.

Odhaduje sa, že na výstavbe pracovalo približne 60 000 pracovníkov, mnohí z nich boli vojaci, miestni robotníci a odsúdení.

Na trase nájdete jedinú vlakovú stanicu na svete vytvorenú z mramoru Sluďjanku.

Najdlhší svetový vlak na svete odišiel z Charkova (Ukrajiny) do Vladivostoku na transsibírskych železniciach. Čas jazdy – 7 dní 6 hodín a 10 minút (9 714 km). Vlak neskôr zrušili.

Transsibírska magistrála zostáva najdôležitejšou dopravnou linkou Ruska. Aj napriek tomu, že trasa priťahuje čoraz viac zahraničných cestujúcich, väčšinu pasažierov tvoria stále miestni Rusi.

Vyberte sa s nami na toto neopakovateľné dobrodružstvo a spoznajte pravú chuť Ruska!

 

Naše dostupné termíny:

27.06.2017 – 09.07.2017

15.09.2017 – 27.09.2017

TRANSSIBÍRSKA MAGISTRÁLA 2017